Plánovanie je polovica úspechu...

30.03.2023

Považujem sa za človeka, ktorý má rád vo veciach poriadok, preto ma možnosť skúsiť si "Môj plánovač" OZ Trikvetra zaujala a nevedela som sa dočkať, kedy ho otestujem na vlastnej koži.

V úvode ma upútala pranostika viažuca sa k danému mesiacu, prehľadný personalizovateľný kalendár, pekný citát na zamyslenie.

Na mušku som si zobrala Marec mesiac kníh.  

V "Typoch pre mňa" som mala poznačené:

  • prečítať odbornú literatúru o výcviku psa
  • vychutnať si aspoň jednu knihu len tak pre radosť

Výsledok:

Takže úspech.

Možnosť pozrieť si blog OZ Trikvetra za pomoci QR-kódu bola príjemným bonusom. 

Zaujal ma "Marec mesiac predkov", kde som sa dozvedela množstvo zaujímavých vecí, ktoré som nevedela.

Napríklad, že štepenie stromov 25.3. na Zvestovanie Pána malo veľký význam pre našich predkov. 

Alebo že 19.3. na Jozefa včelári 1 krát púšťali včely von z úľov. 

A nakoľko tento mesiac 25.3. vyšlo na peknú sobotu, v záhradke som svokrovcom pomáhala so svojím prvým štepením stromčekov. :)

V časti venovanej týždennému plánu som si mohla zapísať mesiac, dátum a vyplniť priestor na poznámky podrobnejším rozpísaním bežných povinnosti a vecí, ktoré by som v daný týždeň chcela uskutočniť.

Pri dennom pláne ma veľmi potešilo miesto na motto dňa

Už pred tým som mala vo zvyku si každý deň otočiť novú stranu vo svojom mini kalendáriku s citátmi na každý deň a prečítať si nejaký citát, no možnosť zapísať si tento citát do plánovača a mať čas sa k nemu počas dňa vrátiť a hlbšie sa nad ním zamyslieť, bolo pre mňa jedno veľké plus.

Vďaka dennému plánovaniu som si do dňa pridala aj veci, na ktoré by som bez použitia plánovača ani nepomyslela.

Často zabúdam na "čas pre mňa" takže som sa rozhodla si prečítať knihu vo vani, podarilo sa mi to dokonca až 2x. Marec mesiac kníh rezonoval i v mojej práci, kde sme si so žiakmi na hodine anglického jazyka urobili knižný klub. Žiaci tam čítali a predstavovali svoje knihy. Následne napísali aj recenziu na prečítané diela. 

Počas používania plánovača som nemala vo všetkých dňoch zahrnuté všetky symboly. Prevládal u mňa symbol srdca a jing jang, symbol kvapky v niektoré dni veru absentoval. Podarilo sa mi mať vyvážený MDŽ, kedy som na moje vlastné prekvapenie najlepšie zvládla všetky oblasti. :)

Naplánovanie mesiaca mi trvalo 15-20 minút, týždenný plán okolo 10 minút a denný 5 až 10 minút. 

Záležalo na okolnostiach. Plus zo začiatku to šlo pomalšie, kým som si našla systém.Išla som podľa plánovača väčšinu času, avšak boli aj dni, kedy som si síce niečo naplánovala, no vošli mi do toho pracovné povinnosti a nemala som už priestor napr. na čítanie. 

Rozdiel v tom, kedy som podľa plánovača šla a kedy nie, bol výrazný. 

Bez neho som robila veci automaticky a bez premýšľania som menila plány. 

S plánovačom som si všetko najprv ráno premyslela, čo mi v konečnom dôsledku pomohlo stihnúť viac vecí a lepšie si ten čas roztriediť. 

A to aj napriek tomu, že som si doposiaľ myslela, že si svoj pracovný a voľný čas viem dobre zadeliť a zorganizovať sama a nepotrebujem na to už žiadne pomôcky a "vychytávky".

Rozhodne stoji zato tento experiment skúsiť. Každodenným používaním plánovača sa naplánovanie dňa stáva automatickým. Záležitosť na pár minút, ktorá človeku ušetrí počas dňa hodiny. Jeho deň sa stáva efektívnejším, zaspáva s vedomím, že ten deň stál zato.       


O autorovi:

Som učiteľkou angličtiny a biológie na gymnáziu, preto väčšinu času venujem svojej práci. Avšak keď mám voľnú chvíľu, rada ju strávim pri dobrej knihe, svojej rodine alebo pri malom štvornohom miláčikovi, ktorý mi posledné dva mesiace robí dni náročnejšími, ale rozhodne veselšími. 

 Erika

V prípade záujmu o spoluprácu, viac info na: https://www.jaspravim.sk/profil/eriqa77 

© 2022 Občianske združenie Trikvetra. Všetky práva vyhradené.
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky